Mapa drogowa pomaga firmom w ich cyfrowych podróżach.

Mapa drogowa pomaga firmom w ich cyfrowych podróżach.

Być może odczuwając, że potencjalni klienci osiągnęli swój szybki próg w koncepcji przemysłowego internetu przedmiotów (IIoT), kilku dostawców automatyki przeniosło rozmowę na cyfrową transformację.

Istnieje ryzyko, że jeśli producenci nie potraktują poważnie podjęcia rzeczywistych zmian, które muszą nastąpić, jeśli mają przetrwać na swoich rynkach, słowa te staną się tak samo puste, jak te, które poprzedzały.

Istnieje rzeczywista wartość, jaką można uzyskać dzięki wysiłkom w ramach IIoT – lub transformacji cyfrowej.

Ale ponieważ może to oznaczać tak wiele różnych rzeczy dla różnych firm, może być trudne do określenia, co to znaczy dla wszystkich.

I o ile kierownictwo zdaje się uznawać znaczenie rozpoczynania tego, co wielu określa mianem podróży, nie jest niczym niezwykłym dla nich mieć trudny okres, nawet wiedząc od czego zacząć.

Cyfrowa transformacja jest najgorętszą frazą buzz tam, powiedział Mike Train, otwierając tegoroczną edycję Emerson Global Users Exchange w San Antonio w zeszłym tygodniu.

Zanim przekazano stery w ręce Lal Karsanbhai, Train przemawiał jako prezes wykonawczy Emerson Automation Solutions.

Bez jasnej wizji lub mapy drogowej, organizacje mogą zamarznąć lub rozproszyć uwagę.

Mając to na uwadze, Emerson wprowadził cyfrową mapę drogową transformacji, obejmującą usługi konsultingowe i wdrożeniowe, aby pomóc producentom w opracowaniu i realizacji dostosowanego planu wykorzystania technologii cyfrowych w celu osiągnięcia najwyższej wydajności.

Badanie przeprowadzone przez Emersona wśród liderów branży odpowiedzialnych za inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej dość jasno przedstawiło problem.

Chociaż 90 proc.

respondentów zgodziło się, że posiadanie jasnej mapy drogowej jest ważne, tylko 20 proc.

stwierdziło, że mają wizję wraz z jasną i wykonalną mapą drogową dla transformacji cyfrowej.

Wspomnieli oni również, że brak tej mapy drogowej stanowi barierę nr 1 dla projektów transformacji cyfrowej.

Ogromny procent ma wizję, ale nie ma jeszcze jasnej drogi do realizacji, powiedział Karsanbhai, nowy prezes wykonawczy Emerson Automation Solutions.

Inni realizują projekty bez jasnej wizji i planu działania.

Jak wynika z badania Emersona, wiele firm znajduje się w początkowej fazie podróży.

Wszyscy respondenci aktywnie prowadzili projekty pilotażowe, ale tylko 21 procent z nich przeszło poza ten etap do nowych standardów działania.

Karsanbhai nakreślił trzy zasady rozpoczęcia cyfrowej podróży: Po pierwsze, zacznij od wymiernego uzasadnienia biznesowego.

Po drugie, wyceluj w obszary twojej operacji, które mają największe znaczenie.

Nie próbuj robić wszystkiego – ustalać priorytetów i wprowadzać ulepszenia w tych obszarach.

Po trzecie, inwestuj w swoich ludzi tak samo jak inwestujesz w swoją infrastrukturę, powiedział.

Umieść swoich ludzi w centrum swojej strategii.

Dzięki Mapie Drogowej Transformacji Cyfrowej, Emerson zdefiniował ustrukturyzowane, ale elastyczne podejście, aby pomóc klientom skoncentrować się na obszarach priorytetowych dla ich własnych potrzeb biznesowych.

Mapa drogowa obejmuje dwa obszary tematyczne: bodźce biznesowe, spojrzenie na możliwości i wydajność w stosunku do benchmarków branżowych; oraz bodźce biznesowe, spojrzenie na możliwości w zakresie efektywności organizacyjnej i systemów oraz integracji danych.

Mapa drogowa może obejmować klientów od operacji konwencjonalnych do operacji autonomicznych cyfrowo.

W naszych placówkach jest już mnóstwo danych.

Więc wykorzystajmy te dane z lepszą analityką, aby lepiej zrozumieć trendy sprzętowe i procesowe, powiedział Karsanbhai.

Wtedy możemy pójść o krok dalej i przewidzieć problemy, zanim się pojawią.

Na giełdzie Emerson Exchange w zeszłym tygodniu pojawiły się liczne referencje od menedżerów firmy Emerson na temat produktów ukierunkowanych na transformację, które wprowadzili w ostatnich latach – mianowicie Project Certainty, wprowadzony na giełdzie Emerson Exchange 2015; Operational Certainty, wprowadzony na imprezę w 2016 roku; oraz Plantweb, wszechstronna platforma IoT uruchomiona dwa lata temu.

Z mojego punktu widzenia dyskusja w tym roku dotyczyła mniej nowych ofert (choć zawsze są nowe zawory, przyrządy, sterowniki i inne komponenty), a więcej na ten temat: Dobra, jak to zrobimy?
Wiele powiedziano o wizji, o możliwościach cyfrowej transformacji, powiedział Peter Zornio, dyrektor ds.

technologii w firmie Emerson.

Ale teraz nadszedł czas na ekstrapolację technologii na w pełni przekształcone obiekty.

Jest fajnie i łatwo mówić o wizji.

Ale to, jak właściwie nakreślić możliwą do zrealizowania mapę drogową, jak się tam dostać, jest trudne.

To jest to, o czym naprawdę wydaje się być Cyfrowa mapa drogowa transformacji – po prostu dając klientom rękę, której potrzebują, aby dowiedzieć się, jak zacząć i utrzymać impet w ich własnych podróżach.

Karsanbhai powiedział: Mapa drogowa polega na tym, aby firmy zachowywały się najlepiej w swojej klasie, rozumiejąc, w jaki sposób analiza prognostyczna może pomóc w osiągnięciu najwyższej wydajności kwartylowej.

Wspomniał o pięciu kluczowych kompetencjach firm z górnego kwartylu, które Emerson wyszczególnił w poprzednim roku i które Train przedstawił w swoim przemówieniu:
Zautomatyzowane przepływy pracy, dzięki którym producenci mogą wyeliminować powtarzające się zadania i usprawnić standardowe operacje.

Wsparcie decyzyjne, wykorzystanie analizy i wbudowanej wiedzy specjalistycznej.

Mobilność, w tym bezpieczny, dostęp na żądanie do informacji i wiedzy specjalistycznej.

Zarządzanie zmianami, które Train zidentyfikował jako najtrudniejsze na liście (stare nawyki umierają z trudem), koncentruje się na przyspieszeniu przyjęcia najlepszych praktyk operacyjnych.

Podnoszenie kwalifikacji pracowników, umożliwiające im szybsze zdobywanie wiedzy i doświadczenia.

To jest ten, który powstrzyma nas wszystkich, jeśli nie zostaniemy zaadresowani, powiedział Train.

Plan działania na rzecz transformacji cyfrowej pomaga sprostać kluczowym wyzwaniom, przed którymi stoi wiele przedsiębiorstw: Jak się tam dostaniemy? Od czego zaczniemy? Jak przyspieszyć to, co zrobiliśmy?
Wciąż daleko nam do realizacji tej wizji, powiedział Karsanbhai, zauważając, że do najważniejszych czynników sukcesu zaliczyć można definiowanie wyników biznesowych, zdolność do realizacji projektów pilotażowych oraz znaczną część zarządzania zmianami.

Klienci mają różne punkty wyjścia i poziomy dojrzałości dla swoich strategii transformacji cyfrowej.

Stworzyliśmy ramy dla tego, w jaki sposób możesz przygotować swoją mapę drogową, aby dotrzeć z miejsca, w którym się znajdujesz do miejsca, w którym chcesz się znaleźć – do tej cyfrowej nirwany, dodał Zornio.

To takie wielkie, trudne zadanie zbudowania tej mapy drogowej.

Pomożemy ci wymyślić plan, który pomoże ci to zrobić.