Spójrz na to, jak sprężone paliwo lotnicze wleczone w wyścigi

Spójrz na to, jak sprężone paliwo lotnicze wleczone w wyścigi

Jeśli uważasz się za fana wyścigów drag racingowych, prawdopodobnie znasz się na Don Schumacher Racing (DSR).

Siedziba główna w Brownsburgu, Indianie, DSR obejmuje siedem zespołów NHRA w Mello Yellow Drag Racing Series i jest 16-krotnym Mistrzem Świata, co plasuje je wśród elitarnych zespołów w sporcie.

Jak ujął to właściciel Don Schumacher, bycie najlepszym sposobem na to, by mieć to, co najlepsze, począwszy od oddanych sportowców, a skończywszy na sprzęcie używanym do naprawy ich zabawnych samochodów.

Jak sprężone powietrze jest wykorzystywane w wyścigach wleczonych?
Nieznane wielu osobom sprężone powietrze jest wykorzystywane w wyścigach drag racingowych do montażu i demontażu silników oraz zasilania narzędzi pneumatycznych w warsztacie maszyn i w warsztacie produkcyjnym.

Posiadanie wysokiej jakości systemu sprężonego powietrza minimalizuje czas przestojów, poprawia wydajność i daje DSR elastyczność w produkcji najlepszych części do pojazdów wyścigowych.

DSR opiera się na pojedynczym urządzeniu Atlas Copco GA 26 VSD+, które umożliwia uruchomienie wszystkich urządzeń zasilanych powietrzem w obiekcie o powierzchni 150 000 stóp kwadratowych.

Napęd o zmiennej prędkości obrotowej (VSD) maszyny ściśle odpowiada zapotrzebowaniu na powietrze, automatycznie dostosowując prędkość obrotową silnika, tak aby nie marnować energii.

Kiedy są w drodze, DSR wykorzystuje sprężarkę śrubową G7 Full Feature Rotary Screw Air Compressor do zasilania narzędzi i sprzętu w swoich samochodach ciężarowych.

Wersja Full Feature wyposażona jest we wbudowany osuszacz powietrza z czynnikiem chłodniczym, który chłodzi sprężone powietrze i usuwa wilgoć, aby zapobiec uszkodzeniu narzędzi pneumatycznych DSR.

Dzięki współpracy w celu właściwego zaprojektowania systemu sprężarek powietrza dla swojej przyczepy, firmy Atlas Copco i DSR były w stanie zredukować proces przebudowy silnika o 20% między cyklami pracy.

Nie możemy obsługiwać naszych narzędzi i urządzeń bez sprężonego powietrza.

Mamy go w sklepie wyścigowym, ale musimy też mieć go na drodze na wszystkich naszych platformach.

Musimy mieć do dyspozycji sprzęt Atlas Copco, gdziekolwiek jesteśmy, mówi Don Schumacher.

Aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystania sprężonego powietrza w przemyśle motoryzacyjnym, skontaktuj się już dziś z ekspertem firmy Atlas Copco.