Planowanie Transformacji Cyfrowej

Planowanie Transformacji Cyfrowej

W ostatnich latach wiele treści na dorocznym Forum Branżowym Grupy Doradczej ARC w Orlando (Fla.) koncentrowało się wokół konwergencji IT/OT oraz cyfrowej transformacji przemysłu, infrastruktury i miast.
Jak się dowiedzieliśmy, cyfrowa transformacja może być wyzwaniem – jeśli to konieczne – podróżą.

Na corocznym forum dowiadujemy się więcej o tym, jak pionierskie firmy radzą sobie z tymi wyzwaniami i związanymi z nimi korzyściami operacyjnymi i biznesowymi. W tym roku jednym z kluczowych elementów było to, że kultura, a nie technologia, jest często główną barierą na drodze do cyfrowej transformacji.

Inne wątki dyskusyjne skupione wokół bezpieczeństwa cybernetycznego i własności danych. (Dla tych z Państwa, którzy nie mogli wziąć udziału, filmy z większości sesji ARC Industry Forum są dostępne na kanale ARC na YouTube.)

W swojej prezentacji ogólnej Mike Guilfoyle, dyrektor ds. badań w ARC Advisory Group, przedstawił kilka perspektyw planowania transformacji cyfrowej w oparciu o badania, doradztwo i współpracę w tym obszarze. „Nie można zrobić nic cyfrowego bez bezpieczeństwa cybernetycznego”, podkreślił, zwracając uwagę na sesje skupione na bezpieczeństwie cybernetycznym, a także na cyfrową transformację – w tym Internet przedmiotów (IoT), uczenie się maszynowe, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, cyfrowe bliźnięta i wiele innych.

Zachęcał użytkowników końcowych do udziału w przyszłych spotkaniach Rady Transformacji Cyfrowej.

Imperatyw

„Niezależnie od tego, czy jest to przełomowa technologia, ciągła innowacja rynkowa, wielomiliardowe impulsy rządowe, czy też jakaś kombinacja wszystkich trzech, wszystkie gałęzie przemysłu i ludność odczuwają presję na transformację” – wyjaśnia Guilfoyle.

Wynika z tego jasno, że każda organizacja przemysłowa i infrastrukturalna oraz każda gmina musi zrozumieć, w jaki sposób przyjąć i przeprowadzić cyfrową transformację.

To, co sprawia, że ostrożne planowanie jest tak istotne, to fakt, że organizacje oczekują ogromnych, zmieniających rozgrywkę korzyści płynących z transformacji cyfrowej. Jednak, jak wyjaśnił Guilfoyle, wielu nadal jest zdezorientowanych, jeśli chodzi o zwrot z inwestycji i skalę.

Statystyki wskazują, że ponad 80 procent przedsiębiorstw przemysłowych podejmuje obecnie inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej, ale mniej niż 11 procent z nich odnosi trwały sukces. „Wielu użytkowników przemysłowych cierpi na „paraliż pilotażowy”.

Inni nie są w stanie zwiększyć skali, aby zmaksymalizować korzyści”, wyjaśnił. „Nie potrzebuję, żeby maszyna nauczyła się wiedzieć, że coś jest nie tak z tym zdjęciem.”

Powszechne błędy – wszystkie z tym związane – obejmują: liczne możliwości bezkierunkowe, poszukiwanie technologii i zarządzanie ograniczeniami kulturowymi.

Cyfrowa transformacja oferuje mnóstwo możliwości, ale znacznie mniej kierunkowych. Prowadzi to do poszukiwania technologii dla samej technologii. „Bariery kulturowe, słoń w pokoju, wspomagają wszystkie inne”, powiedział Guilfoyle.

„Nikt nie chce pokonać barier kulturowych, by się zmienić.”

Możliwości bezkierunkowe. Transformacja cyfrowa stwarza zarówno wyzwania, jak i szanse. „Niektóre są zrozumiałe, ale nadal trudne. Wielu z nich po prostu nie da się przewidzieć, ale organizacja musi być przygotowana do radzenia sobie z nimi”, powiedział Guilfoyle. „Podczas badania wszystkich tych możliwości, odpowiedź na proste pytania staje się niezwykle trudna:

Co należy zrobić? Dlaczego? A kiedy?”

Dążenie do technologii. Bez dobrego kompasu nadającego kierunek, wiele firm po prostu postrzega transformację cyfrową jako pogoni za technologią.

„To całkiem naturalny postęp. Jednakże, to tylko dodaje do problemu”, – powiedział Guilfoyle. „Biorąc pod uwagę wszystkie technologie i marketing za nimi, bardzo trudno jest zrozumieć różnice w rozwiązaniach, tak aby dostawcy mogli być porównywani w sensowny sposób”.

Zarządzanie utrudnieniami kulturowymi. „Kiedy są one w stanie wydostać się z koła chomika technologii, często istnieje moment eureka, który skupiając się na potrzebach biznesowych rozwiąże problem”, skomentował Guilfoyle. Jest z tym jednak problem.

„To, co zazwyczaj się dzieje, to fakt, że każdy zaczyna się podekscytowany i skupiony, ale potem napotyka lub przewiduje przeszkody organizacyjne. Zamiast zajmować się nimi, po prostu ich unikają, tworząc w ten sposób granice innowacyjności”.

Często prowadzi to raczej do zmian przyrostowych niż transformacyjnych. „Potrzeba biznesowa jest ważna, ale nie skupiaj się na niej zbyt wcześnie”, powiedział Guilfoyle.

„Inicjatywy na rzecz transformacji cyfrowej muszą znaleźć sposób na stworzenie tkanki łącznej między celami strategicznymi a specyfiką każdego realizowanego projektu” – dodał. „Umożliwia to organizacyjne przestrzeganie spójnej strategii biznesowej na wszystkich poziomach i w całym procesie transformacji.

To gwarantuje, że tak będzie:

Można ustalić priorytety.
Decyzje mają uzasadnienie, a ludzie, którzy je podejmują, mają prawo je realizować.

Kierownictwo jest w pełni informowane przez realia operacyjne o zakupie, skali i długoterminowym sukcesie.

Ta tkanka łącząca strategię i sposób realizacji projektów uwzględnia również ludzi, rolę, jaką muszą wypełnić, oraz sposób, w jaki uzyskują cel i wartość w miarę jak zachodzą zmiany.

Trzystopniowy proces planowania ARC.

W celu zapewnienia takiego dostosowania, ARC zaleca trzyetapowy proces dla naszych klientów, którzy planują transformacje cyfrowe:
Oceń swoją dojrzałość organizacyjną i zdolność do zmian.

Określić, od czego zacząć stosować technologie. Stanowi to znaczący sposób na opracowanie ram dla rozważenia roli technologii i pilotów w zakresie wyboru, rozmieszczenia i skalowania ich w ramach strategicznych.

Określić, w jaki sposób wykonać zadanie w oparciu o aktualną gotowość do dostosowania ram do taktyki.

Wiele organizacji wolałoby pominąć pierwszy krok, ponieważ tam istnieją wszystkie bariery kulturowe, powiedział Guilfoyle. Ale to byłby wielki błąd.