Jak sprężone powietrze przekształciło przemysł samochodowy w przemysł samochodowy

Jak sprężone powietrze przekształciło przemysł samochodowy w przemysł samochodowy

W ciągu ostatniego stulecia komputery i technologie zautomatyzowane przekształciły przemysł motoryzacyjny.

Dodanie sprężonego powietrza do linii montażowych i warsztatów samochodowych okazało się niezastąpionym narzędziem wspomagającym utrzymanie ruchu produkcji.

Sprężone powietrze w montażu automatycznym
Sprężone powietrze dotyka prawie każdego procesu w przemyśle samochodowym, od budowy silnika do montażu pojazdu, malowania i czyszczenia.

Ostatnie postępy technologiczne przyczyniły się do zmniejszenia wagi nowoczesnych samochodów.

W przeszłości pojazdy składały się głównie ze stali, ale dziś zawierają mieszankę metali lekkich, tworzyw sztucznych i kompozytów, które są bardziej wytrzymałe i ważą znacznie mniej.

Narzędzia pneumatyczne pomagają tworzyć te części samochodowe i zasilają maszyny, które podnoszą, transportują, pozycjonują i mocują komponenty pojazdu.

Maszyny do formowania metalu, które wytłaczają i formują panele drzwi, pokrywy bagażnika i elementy konstrukcyjne wykorzystują sprężone powietrze do przekształcania blach w krytyczne elementy pojazdu.

Roboty wykorzystujące kombinację nitów i spawania oraz pracownicy fabryczni wykorzystujący pneumatyczne narzędzia mocujące wszystkie pracują ze sprężonym powietrzem do montażu elementów pojazdu w celu wyprodukowania niepomalowanej karoserii samochodu.

Po zmontowaniu pojazdu jest on czyszczony i malowany suchym, bezolejowym sprężonym powietrzem.

Jakakolwiek woda lub zanieczyszczenia znajdujące się w powietrzu na etapie malowania mogą powodować wędkowanie, pękanie lub rozpryskiwanie farby.

System przenośników wykorzystuje kółka pneumatyczne do przemieszczania nowo zmontowanego pojazdu w dół linii produkcyjnej.

Kółka te wykorzystują czyste, suche powietrze do tworzenia cienkiej warstwy powietrza między stołem roboczym a podłogą, co pozwala na łatwe przemieszczanie samochodów w dół linii montażowej.

Sprężone powietrze w warsztatach blacharskich
Niezawodność narzędzi i spójność w wykończeniu lakieru mają kluczowe znaczenie dla warsztatów samochodowych.

Szlifierki pneumatyczne służą do wygładzania wypełniaczy korpusu po naprawie.

Drobny pył spowodowany przez te wypełniacze może uszkodzić uzwojenia szlifierki elektrycznej, jednak szlifierka pneumatyczna nie będzie miała takich problemów.

Są one znacznie bardziej niezawodne w środowiskach zapylonych i ważą mniej niż ich elektryczne odpowiedniki.

Sklepy i garaże często wykorzystują do obsługi pistoletów lakierniczych niskociśnieniowe, bezolejowe sprężone powietrze.

Wybór odpowiedniej wielkości i typu sprężarki ma decydujące znaczenie dla uniknięcia wycieku powietrza w trakcie natryskiwania i oczekiwania na wzrost ciśnienia w sprężarce.

Aby uzyskać wysokiej jakości wykończenie farby, kluczowe znaczenie ma usuwanie wilgoci.

Sklepy z wyrobami cukierniczymi mogą również stosować suszarnie sprężonego powietrza i filtry koalescencyjne do usuwania naturalnie występującej wilgoci.

Aby dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania sprężonego powietrza w przemyśle samochodowym, należy skontaktować się z ekspertem firmy Atlas Copco.